Skip to content
Etelä-Karjalan kesäyliopisto
  • Etusivu
  • Koulutukset
  • Tietoa opiskelijalle
  • Ajankohtaista
  • Yhteystiedot
Hae
menu
close
Etelä-Karjalan kesäyliopisto
  • Etusivu
  • Koulutukset
  • Tietoa opiskelijalle
  • Ajankohtaista
  • Yhteystiedot
  • Koulutukset
  • Avoin korkeakouluopetus
  • Kasvatus ja opetus
  • Sosiaali- ja terveysala
  • Hallinto ja työelämä
  • Kielet
  • Kulttuuri ja harrastukset
  • Lukiolaiskurssit
  • Lasten kesäyliopisto
  • Luennot ja muut
Etkö löytänyt etsimääsi?

Pyrimme kehittämään toimintaamme vastaamaan juuri Sinun tarpeitasi ja toiveitasi.

Ehdota koulutusta

Etusivu > VERKOSSA Selkeää viestintää – käytä selkokieltä!

Koulutusvalikko
  • Koulutukset
  • Avoin korkeakouluopetus
  • Kasvatus ja opetus
  • Sosiaali- ja terveysala
  • Hallinto ja työelämä
  • Kielet
  • Kulttuuri ja harrastukset
  • Lukiolaiskurssit
  • Lasten kesäyliopisto
  • Luennot ja muut
Etkö löytänyt etsimääsi?

Pyrimme kehittämään toimintaamme vastaamaan juuri Sinun tarpeitasi ja toiveitasi.

Ehdota koulutusta

Etusivu > VERKOSSA Selkeää viestintää – käytä selkokieltä!

VERKOSSA Selkeää viestintää – käytä selkokieltä!

Mikä tekee tekstistä helpon lukea ja ymmärtää? Miten tekstin silmäilyä voi tukea? Millaiset tekstit luetaan varmimmin? Miten puhetta voi yksinkertaistaa?

Aika ja paikka 15.9.2022 klo 10.15 -14.00 verkossa

Sisältö

Kaikki hyötyvät helposti ymmärrettävistä teksteistä. On ajan ja rahan säästöä, kun asiat ilmaistaan kerralla selkeästi. Myös asiakaskokemus on parempi, kun toiminta on helppoa ja sujuvaa. Digipalvelulaki velvoittaa useita toimijoita saavutettavuuteen, jonka yksi osa-alue on sisällön selkeys ja ymmärrettävyys. Selkokieli on helpompaa suomea. Useampi kuin joka 10. suomalainen tarvitsee selkokieltä. Selkokielen käytöstä hyötyy vielä useampi. Selkokielen periaatteita voi soveltaa kaikenlaisten tekstien selkeyttämiseen, mikä tehostaa viestin perillemenoa. 

Kohderyhmä

Kaikki, jotka haluavat viestiä selkeämmin. Esimerkiksi viestintää, hanketyötä, myyntiä ja markkinointia tekevät ihmiset sekä julkishallinnon viranhaltijat, opettajat yms.

Kouluttaja

Riikka Tuohimetsä, KM, erityisopettaja, Selkokeskuksen asiantuntija. Riikka kouluttaa selkokielestä ja selkeästä kielestä sekä kääntää erilaisia tekstejä selkokielelle. Lisäksi hän tuottaa selko-oppimateriaaleja. Lisää tietoa Riikasta löytyy sivuilta www.tuohimetsa.com.

Toteutus verkossa

Koulutus järjestetään Zoom-ohjelmalla. Tarvitset toimivan nettiyhteyden ja tietokoneen peruskäyttötaidot. Suosittelemme osallistumista pöytäkoneella tai kannettavalla tietokoneella. Saat sähköpostiisi linkin ja ohjeet ennen koulutusta. Koulutusta ei tallenneta.

Tiedustelut Leena Salonen, puh. 010 322 9461, leena.salonen@kesyli.net

Koulutuksen hinta 90 €

Ilmoittautuminen viimeistään 2.9.2022 mennessä

Ilmoittautuminen on sitova viimeisen ilmoittautumispäivämäärän jälkeen. Viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen tapahtuvasta peruutuksesta peritään puolet koulutusmaksusta. Mikäli perumista ei tehdä lainkaan tai henkilö ei osallistu koulutukseen, peritään koko maksu. Koulutusvahvistus postitetaan osallistujille noin viikkoa ennen koulutusta. Oikeus muutoksiin pidätetään.

Ilmoittaudu kurssille

Facebook Instagram Tilaa uutiskirjeemme

Kesäyliopiston toimisto

Etelä-Karjalan kesäyliopisto
Pohjolankatu 23
53100 LAPPEENRANTA

puh. 010 322 9460
lappeenranta(a)kesyli.net

Y-tunnus: 3146323-5

Katso kaikki yhteystiedot

Tietosuojaseloste

Saavutettavuusseloste

Etusivu Koulutukset Tietoa opiskelijalle Ajankohtaista Yhteystiedot
Webdesign Groteski